torsdag 21 februari 2013

Hylla ditt språk i dag

God morgon! I dag är det alltså den internationella modersmålsdagen vilket vi firat sedan år 2000. Den tar de på stort allvar i Frankrike och vägrar ganska ofta att prata nåt annat än just franska. Det ska man ha respekt för även om det kan bli lite skrynkligt ibland.


Tack funkar precis överallt. Säg hellre tack en gång för mycket än en gång för lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevlig midsommar till alla!

Sommarängens midsommarstång på Kökar är en fest för gammal och ung, en förmiddag som påminner om varför traditioner är nödvändiga. Stången k...