lördag 3 september 2011

En tidig självinsikt

Sitter och sorterar papper och minnen. Hittar en anteckning i en dagbok från typ fem år tillbaka: ”Jag skulle vilja få tillbaka förmågan att koncentrera mig länge på komplicerade problem; hitta lusten att på nytt förstå den sicilianska öppningsteorin. Till exempel.” Fast schack vete tusan om jag återgår till ännu. Kanske senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevlig midsommar till alla!

Sommarängens midsommarstång på Kökar är en fest för gammal och ung, en förmiddag som påminner om varför traditioner är nödvändiga. Stången k...